20.9.10

Inspiration

Inredningsinspirationen har kommit tillbaka, vilket känns passande nu när både vardagsrum och rummet på nedervåningen är klara att sätta tänderna i. Vi måste också seriöst börja fundera över vad vi vill göra nere i källaren och hur vi ska utnyttja utrymmena. Jag tror bestämt att det är dags för min arkitektvännina att komma på besök snart... Just nu är jag såld på att blanda material och olika strukturer. Olika träslag, betong, tegel och textilier.


Så snyggt med väggarnas olika trästrukturer.



Väggen blir väldigt levande med det här trävalet. Tankarna för mig till farmors gamla sommarstuga!

Jag skulle ljuga om jag sa att jag älskade alla materialval och färger, men det är något som lockar mig med den här bilden. Det är liksom crazy men ändå genomtänkt.


Det är väl knappast troligt att man någon gång skulle springa på ett sådant här skåp, och framförallt inte till vettigt pris. Men de är ju så fina! Dock behöver det inte nödvändigtvis vara så högt som detta exemplar.


Härlig taklampa, däremot hade jag velat ha vanliga runda, transparenta lampor, i stället för dessa droppformade matta.


Är lite sugen på att göra en vägg full med böcker... Det kommer bli spännande att se hur den här hösten utvecklar sig!

Inga kommentarer:

Besökare