3.10.10

Miljötänk

Vi är alldeles för bra på att köpa hem mer mat än vi behöver, här hemma. Och eftersom jag gärna vill vara miljötänkande i det mesta jag gör, så har börjat göra ett försök att göra mig kvitt denna dåliga ovana... Igår gjorde vi bakpotatis med skagenröra och resterna av sistnämnda blev middag ikväll, och även matlåda i morgon. Ugnsstekte lax och gjorde en quinoasallad med färsk broccoli, paprika och avokado. Supergott och det gick väldigt snabbt att laga.

Så nu behöver jag inte ha dåligt samvete ikväll i alla fall. :) Dessutom plockade jag upp, och slängde, matchprogram från läktaren som folk bara lämnade efter sig, på en fotbollsmatch igår. Och idag var jag på återvinningen och slängde skräp. Vad gör du för att bidra till ett miljövänligare land?

Inga kommentarer:

Besökare