10.10.10

Vecka fyrtio

Första veckan på nya jobbet passerade otroligt fort! Det har varit stunder då jag har känt att jag aldrig kommer att lära mig allt, blandat med stunder då jag känt ett väldigt flyt. Jag trivs fantastiskt bra med mina nya kollegor, som verkligen fått stå ut med mina miljontals frågor. Jag har väl en ganska hög ambitionsnivå när det kommer till att lära in nya saker... Varje kväll har jag suttit och läst på leverantörernas hemsidor och försökt spränga gränsen ytterligare med mer information och kunskap. Haha. För att summera det hela, känns det lite som att jag fått mitt liv tillbaka, med det här jobbet.

Idag har jag klippt gräsmattan en sista gång inför vintern, och planterat om i utekrukorna. Blev inte särskilt nöjd då mina lecakulor och frigoliten försvunnit spårlöst. Detta resulterade i att jag fick göra åt en jäkla massa jord och det räckte inte till så mycket som jag önskat. Men nu är det stackars vissna Bollchrysset i komposten i alla fall. I vardagsrummet håller mannen på att spackla (den här helgen är det hans tur) och nästa söndag kommer mina föräldrar och hjälper till.

Träningen går bra, har blivit fyra pass denna veckan och ett spinningpass lite senare i eftermiddag. Igår var jag ute på en åttakilometersrunda och det kändes bra i kroppen. Jag måste komma ifrån femkilometersdistansen någon gång i veckan om jag ska orka de där två milen i maj.

Det här blev ett inlägg med väldigt många taggar, helt enkelt en sammanfattning av vad som hänt under denna omvälvande vecka. Hoppas att ni också har det bra! Nu ska jag laga en rejäl omgång köttfärssås.

Inga kommentarer:

Besökare