25.10.10

Tankar om ett rum


För en tid sedan skrev jag att vi i princip bestämt oss för att lägga in svart golv i vardagsrummet. Nu har jag ändrat mig. Oväntat, eller hur?

I det här fallet är det ju tur att vi inte renoverar i ljusets hastighet... Jag får faktiskt försvara mig mot de som tycker att allt går så väldigt långsamt för oss, men när det kommer till vardagsrummet har vi inte vetat hur vi vill ha det! Märk väl att jag har ändrat mig, inte vi.

Därför tvingade jag in min karl på jobbet idag, för att förankra mina nya, högt flygande planer. Helt enkelt få honom på rätt spår (läs: mitt spår). Och jag tror faktiskt att det gick ganska bra. Som vanligt med mig, är det ombytlighet och kontraster. Nyss var det svarta golv och vita väggar, nu är det ljust askgolv och massor av färg! Idén fick jag från en kund, som var inne och visade arkitektritningar på ett kontor och jag blev helt såld på idén. Dessvärre hittar jag inga bra bilder på nätet som illustrerar vad jag menar. Men tänk er ljust golv, massor av färg på mattor, kuddar, möbler och textilier - rött, gult, orange och rosa. och eventuellt en vägg som jag ska måla i en stark kulör, med Jotuns nya Pure Lady. Tänk svenska pinnstolar i galna färger, betong och hemmagjorda tavlor. Jag tror det kan bli grymt bra.

Det är ju bara den här skiten med att hålla på och spackla i en hel evighet först...

Inga kommentarer:

Besökare