2.1.12

2011

Jag lägger alltid upp mina bilder i mappar som jag sorterar månad för månad. För 2011's årskrönika, har jag valt ut en bild ur varje mapp. Det är inte de snyggaste bilderna, inte de mest perfekta rent fotografiskt. De illustrerar inte bara de stora händelserna, utan också småsaker och ibland bara ytligheter. Men just därför tyckte jag att det var lite kul att göra så. Här kommer mitt år. Tolv bilder. Tolv månader. De har alla något gemensamt - de står för mitt tjugohundraelva.


Januari. Helt oplanerat och utan förvarning stod de efterlängtade Pistol-stövletterna framför mig. På rea. I min storlek.


Februari. Träningen var en väldigt stor del av 2011, i alla fall de första fyra månaderna. Nästan all min lediga tid gick åt till att förbereda kroppen, både fysiskt och mentalt, för Göteborgsvarvet.


Mars. Jag hade nog egentligen inga förväntingar alls. Men resan till Österrike och Sölden, med fantastiska människor, underbar atmosfär och makalöst härlig snowboardåkning startade en livslång kärleksrelation. En kärlek till de vackra Alperna, som för alltid kommer att hålla i sig. Jag får fortfarande gåshud och lyckorus, när jag tänker tillbaka på den här resan.


April. Allsvensk premiär för Dalsjöfors och min syster och jag åt sallad i solen på Sandwalls plats som uppladdning.


Maj. Äntligen dags. Det var det bästa och värsta jag gjort i hela mitt liv. Jag är fortfarande otroligt stolt över mig själv och min prestation. Och jag lovar att jag kommer att göra det igen. Även fast det inte blir i år. För bara två dagar efter den 21 km långa utmaningen, fick vi veta att vi skulle bli föräldrar.


Juni. Mycket snack och lite hockey. Så kan man väl sammanfatta våra planer på att komma ifrån "sommarstuge-looken" som hittills rådit i vår häck. Och tillslut fick vi ändan ur vagnen och fick upp nya, fina lådor. Vi är så nöjda!


Juli. Planerna för vår Europa-semester pågick in i det sista. Pappa och jag kollar kartan, och resan blev en otrolig upplevelse som vi aldrig kommer att glömma. Jag är jätteglad att jag äntligen fick uppleva mina svärföräldrars födelseland och se deras rötter.


Augusti. Födelsedag, i vanlig ordning. En dag som jag delar med min systers sambo och det firade vi med tårta. Inte vilken tårta som helst, utan en tårta som under 2011 blev omåttligt populär bland våra grannbarn. Så populär att vi fick baka den på beställning till deras födelsedag i november. Men jag måste erkänna att den är som vackrast när jordgubbarna är såhär fina!


September. Hanna Werning släppte ny kollektion för Boråstapeter, och min kollega och jag besökte Lagerhaus och inhandlade rekvisita till skyltfönstret som gick helt i hennes anda.


Oktober. Vi besökte ett strålande vackert och soligt London, med våra vänner. Det var jättekul att äntligen få se den engelska huvudstaden, och dessutom en stor bonus med det fina vädret, eftersom jag alltid föreställt mig staden i en grå, regning och kall skrud.


November. Vi var på en inspirationskväll på ett inredningsföretag. De bjöd på just inspiration och julkänsla.


December. Vi bakade alldeles för smaskig knäck och kola. Självklart var vi tvungna att äta upp allt själva. Det vore ju dumt att bjuda.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för de fina bilderna och tillbakablicken 2011! Kramar från mamma och pappa

Anonym sa...

Alltid roligt att se bloggars årskrönikor! Kaaaaan man inte få en bild på magen som den är idag? :) Är så nyfiken! Du strålar på bilden där du har en liten kula fram! Kram Emma

Fäldtliv sa...

Hej! Nu är jag inne och smygläser igen. Vilken fin blogg du har!

Läste i något av de andra inläggen att du funderade på lampor i fönstren. Flytta till Belgien så behöver du inte tänka på det mer. Vi är de enda på vår gata som har lampor i fönstren och dessutom har alla andra gardinerna fördragna. Mörkt och supertrist. En del påstår att det beror på att elen är dyr, men jag tror mer att det handlar om traditioner.

Det verkar vara dags för bebisen att komma snart. jag håller tummarna och önskar lycka till!

Kram

Eva

Maria sa...

Emma: Haha ja vi får se om det blir någon bild! :) Kram kram

Eva: Smygläser behöver du verkligen inte känna att du gör - du är så välkommen! Usch så trist det låter med lamplösa fönster, tur att ni finns och kan visa vart skåpet ska stå :) Ja, nu är det bara två veckor till beräknat datum och vi längtar massor!! Stor kram till dig

Besökare