11.1.12

Nya detaljer i bästarummet

"Bästarummet" - så kunde man kalla vardagsrummet förr i tiden. En målare av den äldre generationen och jag, stod på mitt jobb och fnissade åt detta för ett tag sedan. En kund till måleriet hade fyllt i, i hans papper hur många rullar tapet som behövdes till "bästarummet". Jag tycker att det är ett rätt bra namn, för det är ju trots allt ett rum som man verkligen ska trivas i och vilja vistas i. Och när man tänker efter - vad är vardagsrum för konstigt namn egentligen? Ska man bara vara där på vardagarna? Hm, jag får nog fundera vidare på dessa stora, filosofiska frågor.


Rosa och gult kuddfodral från Lagerhaus.


Mässingljusstakar från min fina vän J.


Egentligen ingen nykomling, men den har inte fått en plats på väggen förrän nu - min tavla.

Foto: Maria Ingemarson

Inga kommentarer:

Besökare