9.1.12

Moster i fönstret


Förra veckan köpte jag en lampa på Myrorna. Det är skam att jag är så dålig på att fota saker före jag gör om dem. Den påminner i alla fall lite om den ni ser här ovan, men foten är mer olikformad och "Aladdin-lik". Helt enkelt mycket snyggare än på bilden!

Lampan har nu fått genomgå en stor förvandling. Den har plockats isär och putsats upp med Autosol och den vita och trista skärmen plockade vi bort. Sladden har bytts ut mot orange textilsladd och skärmen är numer en gul Moster från Lampgustaf.


De ni ser på bilden är den hängande varianten, men den finns alltså som skärm till en vanlig lampfot också. Det är några smådetaljer kvar att ordna, sen ska ni få se resultatet!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vi ska oxå ha "mostrar" i fönstren i källaren och även som golvlampa i hallen. Fast jag är för snål för att köpa skärmarna så jag tänker åka till Gärdhem för att köpa skärmar och så får mamma klä om dem :)

Vad blev det för vagn?

Gilla Yoga sa...

Jaså minsann, min favoritlampa ska du alltså ha hemma? Ja ja, tur att jag bor nära så jag kan njuta av er lampa

Kram!

Maria sa...

Emma: Gärdhem är fina grejer! De små skärmarna (den vi köpte) var det ändå okej pris på, men jag såg prislappen på de stora och de var saftigt dyra... Så du gör helt rätt i att köpa och klä om! Vi köpte en Mountain Buggy (Urban Jungle) och hoppas att den uppfyller våra förväntningar. Vad har ni?

Linda: Ja, du kan få njuta av den redan i morgon! :)

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Vi startade året med en Emmljunga citycross. Robust, men ack så tung och klumpig. Det är många lyft i och ur bilen och det känndes i ryggen på ett mindre bra sätt.

I maj köpte vi en brio go. Vi är så nöjda med den. Den är lätt och inte så stor vilket innebär att man kan lyfta på rätt sätt.

I november el december, kommer inte ihåg riktigt, köpte vi en babyjogger city mini. Vi ska ha den när vi åker på semester. Den känns väldigt bra efter två promenader med den.

Vi kommer fortsätta använda brion här hemma, men om ett tag så blir den nog lite liten och då blir den andra perfekt.

Ett annat tips är lindex amningslinnen. Jag använde bara det för det är rätt skönt att inte behöva visa magen varje gång man ska amma. Sedan slipper man förstöra sina andra linnen. Jag har 12 st så det går åt och jag använder dem fortfarande, trots att jag har slutat amma för två månader sedan.

Besökare