16.1.12

Tacksamhet

Om det är någon blomma som jag alltid skulle vilja ha färska exemplar av på bordet, så är det tulpaner. Igår var det Tulpanens dag och mina snälla föräldrar som var på besök, hade med sig en bukett till oss. Det låter kanske fånigt, men jag blir verkligen på lite extra gott humör varje gång jag ser dem i vasen på köksbordet. Vackra blommor gör mig glad!




Igår var jag verkligen bortskämd kan jag säga! Inte nog med att mina föräldrar hade med sig blommor - mamma hjälpte mig att putsa alla fönster och pappa gjorde söndagsstek med sås och potatis. På kvällen kom grannen helt oväntat med ett presentkort på massage, så i morgon ska jag få en timmas skön gravidmassage. Jag har varit på det en gång innan och det var verkligen helt fantastiskt! Man kan ju också hoppas att det innebär att jag slappnar av och att det kanske får fart på bebisen?

Foto: Maria Ingemarson, vasen är ett loppisköp från i somras.

Inga kommentarer:

Besökare