20.1.12

Vår i luften

Efter två väldigt långa och kalla vintrar, ska jag erkänna att jag var lite bekymrad inför den här vintern. Jag älskar snön och tycker att den är mysig, trots den vidriga morgonprocessen som uppstår när jag med andan i halsen och alltid några minuter sen, kommer ut till bilen och inser att den är totalt insnöad och pansarfrusen. Ja, trots detta faktum så gillar jag snön. Ljuset som den ger och tystnaden och lugnet som den inbringar.

Men åter till det faktum att jag var bekymrad. Jo, jag var alltså lite orolig för att det inte skulle bli en såndär gnistrande vit period även denna gång, och sörjde det liksom nästan lite i förhand. Med facit i hand kan vi konstatera att det blev precis som jag fruktat. Men vet ni, det känns rätt bra ändå! Idag skiner solen och igår var jag ute med kameran och kände faktiskt vårkänslor! Att se hur isen smälter och små, små knoppar som kämpar på för att ta sig upp, är minst lika lyckobringande som att springa en joggingtur i solsken på en bottenfrusen sjö.




Foto: Maria Ingemarson

Inga kommentarer:

Besökare