24.9.08

Faror, torgskräck och pannkakor

Dagen har spenderats på Merchandiseutbildning i Göteborg, vilket var givande. Dock blir jag väldigt trött av att sitta ner en hel dag! Är ju van att stå och gå precis hela tiden. Konstigt det där att man får ont i benen av att sitta ner...

Idag har Gula Faran och jag gjort rusningstrafiken i Göteborg. Det kan jag lova, var verkligen ett äventyr. Och bokstavligen en fara. Dessa jävla filer, ena stunden ska man ligga i vänster, sen ska man ligga i höger, och sen tillbaka till vänster igen. Att jag aldrig lär mig! Gula Faran är ju inte sådär gulligt diskret heller, där han far fram, så alla visste ju vem de skulle tuta på. Men den här gången blev vi i alla fall inte jagade av spårvagnar.

Något annat jag konstaterat idag, är att storstan är inget för mig. Det är så mycket folk att även en pratkvarn och gaphals som jag drabbas av smärre agorafobi (lite minns jag från psykologilektionerna). Efter en timmas span i affärerna när kursen var avslutad, åkte jag hem till den trygga lilla stan igen. Jag undrar just hur det ska gå i den ännu större storstan Stockholm i helgen?

Till sist kan jag tala om för er att jag spenderade min tidiga morgon med trettio minuter på Rotexen på gymet, och efterföljande styrketräning. Sen åt jag mina pannkakor. Så nu är svärmor nöjd också...

Inga kommentarer:

Besökare