24.9.08

Te är fina grejer


Nu är det höst! Och vad passar då bättre än att sitta uppkrupen i fåtöljen och dricka te? Det är vad jag sysslar med just nu - härligt!

För något år sedan fick jag ett fantastiskt gott te av en vän. Hon hade köpt det på ett spa hon besökt, och det kallades Pitha. Paketet tog slut alldeles för fort, men kurorten låg x antal mil hemifrån. Inte motiverat att åka så långt bara för att köpa te...

Som tur var tipsade samma vän mig om Yogi te. Och detta visade sig var mitt nya himmelrike! Jag har provat några olika sorter, men min favorit hittills är Choco. Den är väldigt lik Pitha i smaken. Andra sorter jag smakat är Rooibos, Black, och Green Chai.

Har du provat några andra sorter som du kan rekommendera? Är lite nyfiken på serien med Calming, Woman's, Anti-stress och de övriga som ska ge hjälp vid ett särskilt behov.

Inga kommentarer:

Besökare