15.9.08

S/S 09


Modeveckan i New York har bjudit på vårens kollektioner. Efter att ha spanat in 3.1 Philip Lim, Marc by Marc Jacobs, Oscar de la Renta, Michael Kors och Anna Sui, måste jag säga att våren 2009 ser ut att gå i 2008 års fotspår. Med viss modifikation, självklart, men ändå inte särskilt annorlunda.

Gult i olika nyanser, har hållt i sig sedan förra hösten, och verkar funka till våren också. Precis som jag trott, blir nog gladiatorsandalerna en plåga en sommar till. Jag gissar att vi kommer se dem i fler galna färger. Blommigt. Suck. Nu orkar jag snart inte mer... Blommorna har inte gett upp i höst heller, och jag undrar hur man ska orka med dem till våren också? Men man ska aldrig säga aldrig...

Massor av volanger är på modet redan nu, och dessa syns ännu mer i vår. Draperingar syns också en hel del.

I morgon åker vi på inköp för att köpa vårens tredje kollektion. Det återstår att se vad den har att bjuda.

Inga kommentarer:

Besökare