23.9.08

Mera mat...

Hallå alla glada människor!

Har ni haft en bra dag? Min har varit bra, började morgonen med en promenad. Japp, mitt nya liv har ju börjat nu =) Blev ägg, avokado, skinka, ost och fil med melon till frukost. Mycket gott och stod mig bättre på det än jag gjort på alla nybakade frallor. Åt en rejäl sallad med en bit lasagne till lunch och sedan en GI-burgare på Max, eftersom jag skulle på Elfsborgsmatchen, direkt efter jobbet.

När vi kom hem, började problemen direkt.

Svärmor hade gjort pannkakor. Sisådär en sjuttiosex stycken. Minst. Hon hade en bekant på besök och jag berättade lite skämtsamt att jag gått upp fyra kilo sen vi flyttade in. Det var inte meningen att svärmor skulle höra detta. Men en sekund efter att jag sagt detta, hör jag en upprörd röst från köket:

"Ingen kan gå upp så mycket på två veckor!"

Då kom min kära till min räddning:

"Mamma vi har bott här i fyra veckor nu..."

Hon tittar frågande och börjar fundera över om det verkligen stämmer.

"Jaja ingen kan gå upp så mycket på den tiden i alla fall."

Hon var liksom inte så nöjd med att jag inte ville äta när hon stått och gräddat pannkakor á la Farmor i Bamse, i säkert en timma. Ni ser! Hur ont i hjärtat gör det inte att plocka fram äggen då liksom, och stå ut med hennes onda blickar när jag är oartig och inte äter. Hm, det är inte lätt det här med andra kulturer ibland. Hon har ju ett hjärta av guld trots allt.

I morgon blir det styrketräning, sedan ska jag trycka i mig några av pannkakorna till frukost (får kompromissa lite, och efter träning är det ju okej) och efter det sätta mig i bilen till Göteborg och gå på kurs.

Inga kommentarer:

Besökare