22.9.08

Nu jävlar!!!

Jag har gått upp fyra kilo på tre veckor. Kläderna stretar åt alla håll, och jag har inte gjort annat än tryckt i mig god mat, sedan vi flyttade in hos min sambos föräldrar. Jag är ännu inte helt frisk, men jag måste ta tag i det här. Därför tänker jag skriva om det på bloggen, så kanske jag kan få lite pepp från er?

Förra sommaren hade vi en tävling på jobbet. Under tre månader, satte vi ett kryss i almanackan, då vi åt godis, chips, kakor, bullar eller liknande. Sex kryss på tre månader blev det. Oj vad mycket piggare jag var då! Nu är det dags för tre nya sådana månader. Från och med idag. Jag känner verkligen hur mycket tröttare och segare jag blir när jag inte rör på mig och fram för allt, när jag äter osunt.

Här är vad min kost bestått av de senaste veckorna:
Maaaaaassor av mjukt bröd - hembakat
Lasagne med mängder av ost
Moussaka
Pannkakor
Fiskbullar med potatismos
Smördegspiroger med fetaost
Potatis, potatis, potatis i massor
Godis
Chips
Ben n´Jerry-glass
Massa, massa, massa vit pasta

Ja men ni hör ju, tack och hej knäckebröd, All Bran och ceasarsallad och goddag snabba kolhydrater. Det värsta är inte de extra kilona, för jag är trots allt inte tjock alls, utan hur fruktansvärt trött man blir av den här maten! Eftersom svärmor faktiskt lagar det som man vill ha (och säger man inte vad man vill ha, så blir det sån här mat), så får jag helt enkelt komma på en bra matsedel ikväll, som vi kan äta under veckan. Nu jäklar orkar jag inte vara trött och seg och onyttig längre!

Min hals mår lite bättre idag, så jag tänkte i alla fall ta mig en promenad. Har fixat hem Coldplays senaste (jaja, kanske inte helt ny men jag har inte fått tummen ur) skiva, så den ska jag njuta av, och filosofera medans jag promenerar i kvällsskymningen.


6 kommentarer:

Freja sa...

peppin pepping pepping!!!

Skönt att höra att du mår lite bättre! Är du hemma i morgon så slår jag en pling! puss

Anonym sa...

Det lättaste sättet att gå ner i vikt är verkligen att ändra sin kost =) Byt ut all vita pasta, potatis osv mot fullkornspasta, matvete,quinoa, fullkornscouscous så är du en bra bit på väg. Lägg av med bröd på morognen och kör gröt med frysta bär och kanel till. Vill du köra strikt så avslutar du kvällen med eget the= riven ingefära och liiiite honung och citron i. Sallads behöver jag väl inte ens nämna =D Lycka till och unna dig något gott på helgen.

Maria sa...

Freja: tack! är på kurs i Gbg i morgon, ring vid nio eller efter sex på kvällen, så kan jag prata på vägen dit/hem! Puss
Eva: tack för tipsen! Problemet är dock inte att jag inte vet hur man går ner i vikt, jag har varit en vältränad person större delen av mitt liv, då som fotbollsspelare brukar annars ligga till med en god kost. Problemet är att jag har en jugoslavisk svärmor som göder mig och som jag ftf bor hos... Men det är ändå bra att läsa din kommentar, så jag inte glömmer bort att det faktiskt finns nyttig mat ;-)

karin. sa...

oh, syrran! jag är med på kryss-metoden :) fick mina provsvar idag, jag är äntligen av med körtelfebern så nu blir det träna av! :D

Maria sa...

ååååh gumman vad glad jag blir!! ska vi spela tennis nu då? =) puss

karin. sa...

absolut! säg bara till :)

Besökare