20.10.08

Lycka

De sista veckorna i mitt liv har absolut inte varit särskilt spännande. Snarare tvärtom. Vi bor hos mina svärföräldrar, det enda jag gör är att jobba, träna och sova. Men vet ni en sak? Jag känner mig så väldigt lycklig, glad och stark i kropp och sinne!

Jag har börjat med den goda vanan att starta varje morgon med en promenad. Det är lite segt att komma upp ibland, men ger så mycket energi!

De som tycker att jag ibland är lite galen har helt rätt. Nu ska ni få en historia som bekräftar det ännu en gång.

Häromdagen när jag gick i motionsspåret tidigt på morgonen, blev jag helt tossig. Jag lyssnade på den här låten, ett helt fantastiskt stycke, och det bara spratt till i hela kroppen av lycka! Tänk, att få vandra, med friska ben, ute i naturen, med hälsan i behåll. Njuta av den friska luften, månens sken och dagen som håller på att gry, samtidigt som man hör denna underbara sång. Jag såg mig runt omkring, och inte en människa syntes. Sen började jag skutta fram som en tok, sprang och hoppade, snurrade runt och hade mig.

Visst är jag knäpp? Men det är mitt tips till dig - var lite knäpp ibland - bara du gör saker som gör dig lycklig. Det behöver inte alltid vara så mycket mer märkvärdigt än en morgonpromenad. Lycka till!

Inga kommentarer:

Besökare