22.10.08

Första gemensamma rundan

Vet ni en sak?

Jag är så sjukt nöjd med vad jag presterat ikväll! Det var dags för första passet med Göteborgsvarvsgruppen på gymet. Fick ganska snart vetskap om att passet var stationerat på min värsta fienderunda. Det är backe efter backe med fruktansvärt kuperad terräng och jag med min astma och dåliga kondition är verkligen inte kompis med det motionsspåret.

Men, det var bara att springa och se glad ut. Vi gick ut hårt, mycket hårdare än jag någonsin gör när jag springer själv. I slutet av första varvet (2,6 km tror jag det är) tänkte jag inte springa en meter till. Men så blir man ju så peppad när man är flera som springer! Så jag tog mig runt ett varv till och sedan sprang jag ett varv runt sjön (1 km). Jag var faktiskt först! Helt ärligt, jag trodde aldrig att jag skulle klara det här, men jag gjorde det! Idag känns det verkligen att allt man vill är möjligt, bara man inte ger sig!

Inga kommentarer:

Besökare