19.10.08

En sockerbagare här bor i staden...


Har ägnat en timma åt städning och röj i "våra rum". Tvättat lakan, fixat och donat. Dessutom har jag rensat garderoben. Är inte det rätt tragiskt? När vi flyttade hit tog jag med mig, uppskattningsvis, tio procent av mina kläder, resten ligger i svarta sopsäckar ute i huset. Samma med skor och väskor. Idag, en och en halv månad senare, var jag tvungen att rensa ut kläder för att de inte får plats! Det säger väl en del om hur mycket av min lön som går till just kläder. Lite tid för eftertanke måntro?

När jag var klar med mitt röj, undrade jag vart darling tagit vägen. Han brukar sällan vistas på ovanvåningen om han inte behöver (vi bor på nedre plan). Och det var ett märkbart konstigt slammer som hördes däruppifrån. Jag smög upp och såg honom fara fram i köket... Så nu sitter jag här i köket och tittar på min sockerbagare. Sockerkaka halv nio en söndag kväll! Herregud, den mannens kost vill ni inte veta mer om... "Från vrak till värdsklass". Jo jag tackar jag...

Inga kommentarer:

Besökare