5.8.09

Morgonstund

Godmorgon alla glada! Idag skiner solen utanför fönstret och för första gången på väldigt länge vaknade jag självmant vid halv åtta. Enligt mig är det ultimat att vakna utvilad vid den tiden. Det blir så mycket skönare att slippa stressa och vara trött. Slängde på mig joggingkläderna, men var för seg för att springa så det blev en timmas promenad i stället. Gick nere vid sjön och en sväng i skogen - oj vad vackert det är! Man ska verkligen ta vara på vårt vackra Sverige när det är så fint som nu.

Har varit effektiv såhär på förmiddagen innan jobbet och hängt tvätt, diskat och lagat lunchlåda. Hann även med frukost, kaffe och tidning i solen på trappen. Smög ut och plockade lite svarta vinbär som jag slängde i filen - mums!

Igår var Bundis och jag ute på långpromenad. Vi tog med oss plastpåsar i hopp om lite kantareller. Rundan började bra med världens megakantarell och en fin Karl Johan, men sen tog det stopp. Det är nog fler än vi som har varit sugna på svamp. Dock fanns det extremt mycket annan konstig svamp som man nog gör bäst i att inte äta...

Inga kommentarer:

Besökare