18.8.09

Stjärna i köket

Min eminenta salladstallrik med hummus

Denna sköna dag har hittills bestått av tvättning, städning, matlagning och besök hos bästa frisören. Nästa vecka ska jag tillbaka för att färga det också. Bestämde mig för att inte rota mer bland sparpengarna utan vänta till lön. Det känns bättre psykologiskt på det viset.

Jag är absolut inget fan av matlagning (jag ser det som nödvändigt ont och slipper helst om jag kan), men i bilen på väg hem från frissan fick jag ett starkt begär efter hummus. Denna smarriga gegga som jag ätit tusentals gånger men aldrig lagat själv. Så jag handlade hem lite prylar, slängde ner i mixen och shit! Jag måste vara född med en grym talang att göra hummus, så sanslöst gott blev det.

Nu sitter jag här och stinker vitlök och funderar på vad jag ska hitta på. (Fast egentligen är det ljug, för jag är extraordinärt medveten om att jag har två maskiner tvätt som väntar på att bli upphängda). Ikväll blir det i alla fall gymbesök. Berra och jag behöver ta tag i våra liv nu. Jag väntar ihärdigt på att "nu är det höst och jag känner massor av inspiration och energi"-kicken ska sätta in. Inget händer. Men den som väntar på något gott...eller hur var det nu?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mian! Mamma hanger pa ta tag i livet (det runt magen i alla fall) nar vi kommit hem fran Kreta! Love you! PS. Vi har det oforskamt bra....

Freja sa...

Lite tunnt på bloggen den senaste veckan darling!!?

puss

HelloNicki sa...

Hej, hoppas allt är bra med dig denna fredag! :)

Ville bara en sista gång tipsta om tävlingen i min blogg som avslutas idag 23.59.

http://hellonicki.blogg.se/2009/august/tavling.html#comment

Kram / Nicki

Besökare