5.8.09

Routerhelvete

I förrgår ägnade min tappre Berra hela kvällen åt att fixa med vårt kombinerade bredband/telefon och tv-jox från Telia. Finns det någon chans att sådana saker fungerar som det ska göra? Skulle inte tro det. Tillslut fick han igång det trådlösa nätverket och jag var lycklig som få där jag låg i sängen med min numera (pepparpeppar) väl fungerande laptop. I ungefär tio minuter varade min lycka innan det kraschade.

Igår konstaterade jag även att bredbandet via nätverkskabel inte heller ville fungera, så blev det ett nytt samtal till Telia och nu fungerar det i alla fall. Det trådlösa får vi vänta på för de var tvunga att skicka en ny router. Usch, hur kommer det sig att jag helst vill lägga mig ner och grina så fort någon säger ordet router? Det är för evigt förknippat med strul, strul, strul och åter strul...

2 kommentarer:

karin. sa...

aha! min tur att vara fröken präktig, det stavas faktiskt router ;)

Maria sa...

ha!!! jag kände det på mig... tur att du får klaga lite du med då!!

Besökare