11.4.10

Andra näven

Vi var på Gärdhems secondhand i lördags. Jag hittade en skinnjacka för åttio pix, som jag inte tagit kort på än. På bild däremot, hamnade två klänningar som jag inte köpte, men som hade potential. Mannen tyckte att den randiga var förskräcklig. "Den ser ut som nåt en kassörska på "Wendys" jobbar i". Jag försökte förklara att man inte kan se saker och ting bara som de är utan man måste korta av lite här, piffa med bälte där och addera halsband och fina skor. Det kunde han inte förstå. Nu blev det inget köp ändå, så han kunde sluta oroa sig för att folk skulle tro att han hänger med en hamburgerbrutta.


Och den här sidenklänningen var också fin! Dessvärre en fettfläck som jag trodde kunde bli svår att ta bort, så den fick också stanna kvar på Gärdhem.


Inga kommentarer:

Besökare