1.4.10

Skärtorsdag

Jag har haft en riktig superdag! Mannen och jag har haft en ledig dag ihop och vi startade med en tur till Ikea. Denna gången blev det Bäckebol. Vi har varit där en gång innan, och tänkte ge det en chans till. Men det var nog sista gången, vi konstaterar att Kållered är betydligt mycket bättre. Vi har köpt socklar till köket (superroligt) och det sista jag frågade Berra innan vi åkte var "har du mätt ordentligt så vi vet vad vi ska ha?" "Jajamensan!", blev svaret. Och eftersom han är bästis med sin förbannade tumstock (jag tycker mest att han går och mäter överallt jämt), så blev jag lugn.

Till saken hörde dock att han inte hade mätt det väsentligaste, nämligen höjden på socklarna (vad gällde bredd fanns bara en längd att välja på). Så där stod vi i tjugo minuter och resonerade huruvida det var 16 eller 21 cm mellan skåp och golv. Jag garvade loss åt min man som, på bästa bilhandlarmanér, försökte bortförklara att det inte var så viktigt att mäta just den biten. Sen började jag tröttna och satte mig på en bänk och tjurade när han försökte övertala mig om att vi skulle åka tillbaka en annan dag. Herregud! Vi hade ju åkt dit bara för att handla just socklar! Tillslut kom han på en genial idé, nämligen att mäta en Ikea-katalog. Den var 21 cm hög och vi insåg att en sådan aldrig skulle komma plats på höjden mellan golv och köksskåp. Därmed fick vi med oss rätt mått hem...

På Ikea inhandlade jag även rekvisita till "Lunchrum Makeover", etapp 2, som pågår på jobbet. Kuddar och textilier, nya tallrikar och glas, samt lite annat behövligt. Nu ska här sys!

Sen var det kaos i kassan för hela kortsystemet gick ner precis när kunden före oss skulle betala. Tänk att folk går i taket när kortterminalen går offline i en klädbutik, där prylar inte kostar mer än några hundralappar. Värre är det när man står med hela bohag för tusentals kronor och inte kan handla på kort... Som tur var är cash king så vi gick nöjda därifrån. Hela tre kronor hade vi kvar i kontanter när vi var klara...


Nästa anhalt blev Alingsås. Mannen släppte av mig och åkte och kollade på herrgodis (motorcyklar alltså, inte strippor!), medan jag tog en tur på stan. De hade byggt om gallerian sen sist jag var där, så utbudet av butiker var inte så tokigt. Provade en blommig klänning från KappAhl, men avstod köp. Jag är lite snål just nu...

Eftersom jag är en snäll kvinna, och ville låta min kära få hänga en bra stund på Biscaya, så letade jag upp ett fik (inte för att man behöver leta så länge i A-sås, det vimlar ju av caféer där) och satte mig med en latte och senaste Elle. Hur gött som helst att läsa en tidning och dricka kaffe på egen hand. Fast det bästa är ju att tjuvlyssna på vad folk vid borden bredvid pratar om... :-)


Precis när kört ut ur Alingsås fick jag syn på ett superfint hus, så Berra girade och gjorde u-sväng. Det här var så fantastiskt fin träpanel och det skulle nog kunna passa väldigt bra på vårt hus. Nu har jag mms:at bilder till min arkitektvän så hon får göra ett utlåtande! Väntar med spänning på vad hon har att säga...


Ingen har lurat mig idag heller (än så länge). Nån som utsatt någon för ett eller själv blivit grundlurad kanske?

Inga kommentarer:

Besökare