28.4.10

Stökig dag

Tänk att jag varit nästan svarthårig!
Tjenixen på er! Jag fick en sådär bra start på den här lediga dagen... Klockan 07.00 stövlade en hel drös med hantverkare in genom dörren. Jag kände hur kroppen skrek efter en till timmas sömn, huvudet sprängde och ögonen värkte. Men tror ni att jag kunde somna om? Nej jag låg och vände och vred på mig till klockan nio, sedan gav jag upp. Käkade en rejäl frukost och gav mig sedan ut i spåret. Hade planerat HIIT-träning, som jag läst om en del. Sån träning körde vi ju jämt på fotbollen förr, men det är svårare att motivera sig när man tränar ensam och inte grupp.
Hur som haver, efter en kvarts uppvärmningslöpning, valde jag ut en bra sträcka. Målet var att köra 80% i 30 sek och sedan vila (småjogg) i 30 sek, minst 10 gånger. Jag orkade 11 gånger, men jag kan helt ärligt säga att det nog blev mer 20 sek i 90% tempo och 40 sek vila. Tror alltså att jag inte ska ta ut mig riktigt så hårt i början nästa gång, så att jag orkar köra 30 sek. Sen sprang jag 1,5 km i bra tempo hem efter det.
Nu är jag hemma hos mina kära föräldrar. Har möte på jobbet i morgon och har förberett en del under dagen. Kände att den ro jag inte fick hemma idag, fanns att hämta här. Har lite till att fixa med i morgon förmiddag, och planerar även att springa en runda innan jobbet.

Inga kommentarer:

Besökare