9.4.10

Äntligen

Tre dagars ledighet har jag framför mig nu - det känns oerhört välbehövligt får jag säga. De senaste dagarna har jag gått runt med röda och helt uttorkade ögon och sömnbristen har varit påtaglig. Nästa vecka blir intensiv likaså, därför bestämde jag mig för att ta ledigt idag och på så vis få en riktig långhelg!

I tisdags var en vän och jag på Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst". Mia var fantastisk som vanligt. Hon bidrog både till väldigt mycket skratt, men också en och annan tår samt väldigt mycket eftertanke. Efteråt gick vi och tog en öl och hade mysigt.

På onsdagsmorgonen var det dags att hoppa upp tidigt för att bege sig till tandläkaren. Efter en mastodontbedövning fick jag ligga i horisontellt läge i en timma och fyrtio minuter. Jag trodde aldrig att de skulle bli klara! Ingen smärta i munnen, men desto mer i min redan onda rygg och nacke. Nu förstår jag varför det kostar sextusen att få en krona på en tand. De gjorde avtryck, slipade, gjorde avtryck igen, slipade ännu mer, kollade ut lämplig färg på kronan, slipade lite till, lade på provisorisk lagning, gjorde lite mera avtryck och slipade... Så nu har jag en gräslig och mycket otrevlig provisorisk lagning på min ena framtand. Om två veckor ska jag få min porslinskrona, och jag hoppas att det ska gå lite fortare än det gjorde denna gången.

De tre veckor som passerat, har varit intensiva, både på jobbet och fritiden. Ständigt något inbokat och många timmar på jobbet. Dessutom fick jag ägna hela gårdagskvällen att bråka med SJ om ersättning för ett inställt tåg. När jag sedan lyckats boka en flygbiljett (som inte heller visade sig vara helt okomplicerat) och ringde SJ för att avboka, skulle jag helt plötsligt inte få några pengar tillbaka. Suck vad trött man blir. Allt ordnade sig tillslut i alla fall. Därför ska det bli helt underbart att få dessa tre dagar, som ännu inte är uppbokade med någonting alls. Jag ska njuta för allt vad jag är värd!

Inga kommentarer:

Besökare