17.5.08

Det är liksom inte en så stor grej, fast det ändå är det


Tjoho allihopa! Hoppas ni är på grymt bra humör - för det är jag!!! Jag har jobbat extra idag, och det var sååååå roligt! En såndär dag på jobbet då man bara ler för man blir så glad över hur mycket man får tillbaks av alla rara kunder.


Jag har lurat lite på en grej. Jag kan ju vara ganska "piffig" av mig. Särskilt på lördagar, då vill man ju gärna piffa till sig lite extra. Idag hade jag på mig det ni ser till längst upp, med höga klackar i samma färg som bältet (ett nytt secondhandfynd förresten!). Jag hade röda naglar, och kletade på lite fint rött läppstift. Och frisyren var ju rätt kul den med. Så kommer man glad i hågen och taggad till tusen till jobbet. Och möts av....urtrista Boråsare i "lördagskostym", grå som möss och som tittar jäääärnet snett på en "piffig smal pingla" som mig. Helt ärligt, det känns nästan som jag skrämmer bort dem! Men jag vill ju vara en glad, stylad inspiration för dem. Men de fattar inte det. Jag säger inte att de måste sätta på sig exakt samma kläder som mig, men jag vill att de ska bli glad av mig. För jag vill ge dem min hjälp och jag är bara glad mot dem! Men de tycker säkert att mitt läppstift är för rött. Och de tycker säkert att mitt hår är för stort. Och de tycker säkert att min klänning är för kort. Men vet ni en sak, kära vänner? Idag valde jag att inte bry mig ett skit. Jag kletade på lite extra läppstift, så att de blev ännu mer irriterade och jag log ännu bredare. Men så fanns det också en och annan som uppskattade mig mer än vanligt. De som verkligen hajar grejen med mode. Att det liksom inte är en så stor grej fast det ändå är det. Bara en reflektion sådär...

Alla kläderna jag har på mig kommer faktiskt från Bestseller!

Bild 1:

JEANSKLÄNNING (kostar faktiskt bara 260 spänn) Only

LEGGINGS Pieces

PUMPS Second hand

BÄLTE Mammas gamla som hon gjort i slöjden

Bild 2:

KJOL Jag älskar denna kjol och har gjort sedan jag såg den på inköpet i Stockholm i början på december!! Så underbar i jerseytyg.

LINNE Med knappar bak från helt underbara Object som vi dessvärre inte längre säljer...

KAVAJ Gammal goding från Vero Moda.

PUPMS Inte heller här har jag lyckats få mina nya second hand pumps i bild! Måste fixa!

Idag vill jag skicka en kram till er som läser min lilla blogg!!!

Inga kommentarer:

Besökare