8.5.08

Mitt livs novell (eller faktiskt bara en enda dag...)

Om de senaste dagarna varit piss, så kan jag säga att den här dagen har varit helt overkligt underbar. Tänk att en dag kan göra så mycket. Jag har slappnat av, njutit och inte tänk ett dugg på jobb eller andra nyttor.

Började dagen med en dryg timmas promenad i en solskensstad under morgonrusning. Gick hem och åt en härlig frukost och tog sedan bilen ut till mormor på "landet". Vi drack "11-kaffe" (ni hör ju vilken bonnakärring man är) ute i solstolarna och satt och småpratade. Sedan klippte jag gräset (mera träning) och gick ut med hunden medans mormor lagade god mat. Solade lite mera, läste skvallerblaskor och njöt i fulla drag av solsken och fruktsallad.

Åkte till morbrors företag och tvättade min bil fin och ren, var riktigt svalkande efter en dag i rejäl hetta. Man kan inte tro att det är åttonde maj! Sedan bar det av ut till huset för att klippa nästa gräsmatta. Vilket min sambo envisas med att göra med hjälp av en gammal handgräsklippare. Jag ni läste rätt. En sån som inte går på nåt annat än "människokraft"... Jag tog mig även tid till att kritiskt, och utan någon som helst kunskap, undersöka de växter/buskar/ogräs som växer i trädgården. Vad ska sparas? Vad är ogräs och vad är fina blommor? Det kommer nog ta lite tid att lära sig det här med trädgård... Men tanken på att vi ska få ha det såhär underbart inom en tid, med lugn, trädgård, grilldoft och grannar som sitter på sina verandor och hejar glatt - jag blir galen av lycka!

Hoppade över att inspektera sambons gräsklipperi och stack en gata bort till hans bror med familj. Hoppade studsmatta med småbarnen (galet kul) och såg på Bamse och Lyxfällan. Fin blandning det... Avslutade min utomhusdag strax efter 22.00, ute på balkongen i värmeljussken med ett fotbad. Helt sjukt att kunna sitta ute vid den tiden såhär tidigt på våren. Även fast mina ögon kliar av all pollen så känner jag mig så lycklig. Nu ska jag inte tjattra mer. Vi ses en annan dag. Och glöm inte att ta vara på livet och uppskatta de som är viktiga för dig.

Inga kommentarer:

Besökare