27.5.08

Lyckosam lördag


Lördagen var en fantastisk dag, som började på Gärdhem Secondhand. Sedan stack jag, precis som jag skrev, hem till systrarna och hämtade upp en av dem för att åka till FashionMarket. Charmigt arrangemang, med många fina godbitar av unikt slag. Jag provade en underbar klänning som en rar student sytt (och endast ville ha 300 kronor. Jag hade knappt hjärta att köpa den). Men det blev inget inköp då den var i kortaste laget. Den som ville kunde fynda massor från nelly.se, bl.a den söta Rules by Mary toppen, som många bloggare har i klänningsvarianten. Toppen gick lös på 200 kronor, men inget inköp där heller. Vi handlade bara Frank Dandy-trosor till våran märkesfetischist till lillasyster... Snälla vi är, eller hur? Men det var hon värd, hon fick dem passande efter att de senare på dagen vann mot serieledarna med 3-1, och hon själv gjorde sista målet!



Ovan har jag på mig body och kjol från Vero Moda, halsband som jag fyndade på Gärdhem för femton spänn, skor från Röda Korset och solglasögon från Jack & Jones. Bjuder på en liten flumbild också. (Fotograf: Lillsyster)

Idag är jag ledig, så nu sticker jag till mormor och hoppas på solstolen resten av dagen. Dock blir det en löprunda, eftersom jag nu har anmält mig till det här spektaklet.

6 kommentarer:

Freja sa...

Det är konstigt, varje gång jag är inne på din blogg så gråter jag alltid....

Saknar dig!! kan inte du komma ned snart!?? vi hörs puss

Maria sa...

älskade vännen, du får inte gråta! fast jag hade världens storböl häromveckan när jag hade läst din blogg. brakade ihop totalt och zoran fick trösta mig i en halvtimme. men du är värd allt snor och alla tårar vännen. jag vill gärna komma ner! men jag kan nog inte helgen... suck. nästa torsdag är närmaste ledighet efter det :-( älskar dig mest!!!!

Maria sa...

eller jag menar alltså du får gråta...det blev lite fel där... puss

Anonym sa...

Va fin du är i din nya hårfärg Mio:)

Spännande me Midnattsloppet, i Gbg misstänker jag? Själv ska jag springa Blodomloppet ikväll, får väl se hur de går i värmen!

Puss puss
Karin

Maria sa...

Karin: tack så mycket, jag trivs faktiskt bra! Ja det är i Gbg, ska bli sååå kul!! Oj, redan ikväll? Är det i Lkp då? Hur långt? Hoppas det går bra! Kram

Anonym sa...

Tänkte nästan de, men om du skulle sprungit i sthlm kunde du ju bott hos oss:)

Yes, de va i Linkan. Jag sprang bara (om man jämför me midnattsloppet) 5 km. Riktigt trevlig tillställning. De va lite kämpigt i värmen men oerhört härligt efteråt.

Tack för all trevlig läsning!
Puss å kram

Besökare