29.5.08

Skobekymmer

Det finns en typ av kund jag ogillar. (Jag skulle kunna använda ett starkare ord, men jag avstår). Det är en kund som har en exakt bild uppmålad, av hur det hon söker, ska se ut. Som inte kan tänka sig att rucka en millimeter på det. Hon ska minsann ha en klänning som ser ut exakt som den hon vill ha, inte minsta lilla detalj får vika av från hennes fiktiva bild på näthinnan.

Och idag slog det mig att jag fanimej har gått och blivit likadan. Inte när det gäller kläder. Men skor. Jag har ju hittat mina gladiatorsandaler. Men jag har lider av extrem kräsenhet (är det ett ord??) just nu. Och det är ju naturligtvis ett oerhört i-landsproblmem som jag mår dåligt över. Haha. Nej men jag vill ha ett par svarta kilklacksskor, alternativt med rejäl klack och platå så jag orkar gå i dem på jobbet. De får inte vara för mesiga och de får inte vara i syntet (åtminstone skinn inuti). Och här är några alternativ jag tittat på, men som ännu ej övertygat mig.


De till vänster från Din Sko och de från Vagabond, har jag provat.

Vagabond är självklart helt i skinn och jag tror de kostade sex- eller sjuhundra. De är grymt sköna och har en inbyggd platå så det är lätt att gå i. Däremot skavde de lite framtill innan tårna, på ovansidan av foten. (Jamen ni hör, förr skulle jag inte bry mig mindre och tänka att det nog går över. Men nu har jag gått och blivit gammal och gaggig och tänker på konsekvenser).

De från Din Sko är också läckra, men kilklacken, som ser lite plastig ut i jämförelse med övriga skon som är i skinn, övertygar mig inte helt. Lite väl "randig" om ni förstår...

Den andra från Din Sko, har jag inte sett i butik, utan hittade på hemsidan och de såg väldigt lovande ut! Får höra med dem om det är något de får in.

Däremot hittade jag nu en superfin sko från Bianco, den till höger längst upp. Måste ta en svängom för den var riktigt läcker. Hoppas på skinn, men det borde det vara för 600 kronor. Jakten går vidare.

Bilder: Din Sko, Scorett och Bianco

Inga kommentarer:

Besökare