22.5.08

I once was a Mrs Rabbit







Jag satt här och funderade, i takt med att hantverkarna bankar på ännu värre, och kom på att en rolig grej här på bloggen vore att berätta om mina tidigare jobb. Nu finns det ju helt klart de saker jag sysslat med som är mer intressant än andra. Från våren 2005 till hösten 2006, arbetade jag som säljare på Himmelriket. Klickar ni på länken, så ser ni snart att det rör sig om Sverige's största homepartyföretag i erotikbranschen.

Mitt arbete var alltså att åka hem till folk som hade fest; det var alltifrån fnittrande 18-åriga flickor, parmiddagar med folk i mina föräldrars ålder, småbarnsmammor som hade ett tråkigt sexliv - alla sorters människor.

Jag har alltid haft lätt för at
t prata om sådant som många andra tycker är svårt, och jag har alltid varit intresserad av sex och att upptäcka nya saker. Min skräck har också alltid varit att falla in i vardagslivet och glömma bort romantiken och erotiken. Jag är helt övertygad om att många kan få det så mycket bättre i sängen med sin partner och med sig själv - det var därför jag ville arbeta med detta! Många gånger öppnade sig människor för mig och gav mig ett förtoende som jag kände mig hedrad över att få. De trodde verkligen att jag var världens sexgudinna som kunde allt om njutning och älskog. Och det kändes ju rätt lustigt när jag förstod det.

Jag vill att människor ska få njuta av sex, jag vill - framför allt - att människor ska tycka att det är roligt
med sex och jag ville göra unga tjejer trygga i sig själva. Vad jag skrämdes mest av under min tid som säljare var två saker.

Det första
hur skrämmande dåligt en del partners kände varandra. Jag sålde leksaker till 45-åriga kvinnor som aldrig fått en orgasm med sin make sedan 20 år tillbaka, och som fejkat den under hela äktenskapet. Och inte tycker jag att kvinnan är ett offer. Nej jag tycker hon är lite dum som helt enkelt inte kan vara så ärlig mot sin man. Varje gång jag var ute och sålde försökte jag få med folk i min lilla interna klubb "Vi som aldrig fejkar". Och så lovade dem mig att aldrig mer ljuga för sin partner
eller för sig själva - allt för sin egen skull.

Det andra jag reagerade över var hur elaka killar kan vara mot unga tjejer och hur svårt de har att säga ifrån. Ibland fick jag höra hemska historier om tjejer som blivit tvingade till analsex av sin partner. Då tog jag alltid ett snack med dem och sa att de fick lova att aldrig någonsin göra något bara för en annan persons skull, som de själva inte ville.

Som människa vill jag ge så oerhört mycket till andra. Och därför tog det här arbetet knäcken på mig. De
flesta säljare avklarade ett party på två timmar. Jag var aldrig hemma innan midnatt och oftast började mina partyn klockan 19.00. Jag ville inte bara visa upp produkterna och tala om hur de fungerade, jag ville vara en rådgivare och lyssnare som delade med mig av mina erfarenheter. Och jag fick väldigt mycket tillbaka av alla dessa underbara människor. Men det tog min energi något så kopiöst, att jag tillslut glömde bort mitt eget liv i sängen. Så därför valde jag att sluta som säljare, efter ett och ett halvt år.



Men jag kommer aldrig glömma dagen då jag fick hem min stora resväska, full med prylar och hur lycklig jag var då. Nu står sakerna i en pappkartong. Vi kallar den leklådan.

Bilder: himmelriket.se och min egen


Inga kommentarer:

Besökare