27.5.08

Vem fn har lust att vara förnuftig?



Och så hittade jag ju den här perfekta långklänningen idag också. Så snygg. Så lagom lång. Så skön. Så enkel. Men den kom tyvärr från Cubus - och när ska jag använda den? Varannan ledig helg? En ledig vardag som denna när jag hälsar på mormor eller hänger i tvättstugan? På jobbet? Skulle inte tro det. Suck, ibland önskar jag att jag inte jobbade i en klädaffär. Det blir så hemskt svårt att motivera sina köp, från andra butiker då.

Dessutom hittade jag den perfekta blommiga "Luella-kopia-kjolen" till ett pangpris av etthundrafyrtionio kronor. Den kanske, skulle kunna vara legitim. Men när jag stod där i provhytten och slets mellan hopp och förtvivlan, huruvida jag skulle övertala mig själv att få köpa plaggen eller ej, glömde jag att fota sistnämnda. Förnuftet vann och jag gick från affären utan påse och kände hur dessa två plagg försökte, starka som ultramagneter, suga mig tillbaks till dem. Disciplin. Disciplin var ordet för denna månad.

Har förresten på mig mina nya sandaler från Björn Borg, köpta på Scorett.

Inga kommentarer:

Besökare