6.5.08

Volangerna svämmar över


Idag har jag haft en riktig pissdag. En sån dag när man vaknar och känner sig tio kilo tyngre än gårdagen och när valkarna, förlåt volangerna, jäser över sådär lite extra.
Dagen började med att jag tappade min foundation (i glasflaska) i det helkaklade badrumsgolvet. Jag åstadkom inte bara en förlust av en knappt använd foundation, utan även brunt klet på den fd. kritvita och nytvättade badrumsmattan. Vidare upptäcker jag, fem minuter innan mitt läkarbesök, att min plånbok är inlåst på jobbet och att jag inte kan ta mig in där eftersom mitt passerkort ligger i just plånboken.
Kastar mig in i bilen ner till vårdcentralen med passet i högsta hugg och svamlar fram "kan ni fakturera?" i kassan. Har inte heller hunnit med att ha framförhållning nog att roffa med några mynt ur sparkoppen till parkeringen. Ber en bön till Gud och alla Lapplisor. För väskan jag valt för dagen innehåller naturligtvis inte heller den något skrammel. (Inte ens några sketna Euro-cent från förra Greklandssemestern).
Överlever arbetsdagen, kommer hem och ser våran Vero Moda-modell Gisele Bündchen i den här klänningen - herregud vilken kropp. Precis perfekt upplyftande en dag som denna. Och hon är för fan fyrtio år. Livet? Rättvist? Skulle inte tro det. Nu kastar jag in handduken för den här dagen.

1 kommentar:

jess sa...

du är SÅ rolig.. haha.. hoppas du bjuder på detta för det är fantastiskt kul!

Besökare