29.6.08

Ett hus fullt av överraskningar


Som de flesta vet, håller vi på med världens renoveringsprojekt, i form av ett hus. Det är mycket man förundras över, när man sysselsätter sig med sådant. Jag har inte tidigare tagit några bilder i huset, men idag tänkte jag delge er några riktiga godingar. Ibland undrar jag - hur tänker folk?

Fototapeten med blad på en tegelmur, var förvisso, säkerligen oerhört high-tech när den limmades dit. Och jag kan tycka att den är riktigt grym på rätt ställe, även idag. Men hur i hela friden, kan man matcha ihop den med denna röda heltäckningsmatta? Den här delen av huset ska rivas, så ni behöver inte vara oroliga.

Missmatchen i entrédelen, blev vi ju varse, så fort vi satte foten i huset första gången. Men vissa saker blir överraskningar. En sådan fick vi idag. När vi rev en väg, hittade vi en "tegeltapet" mellan masonitskivan och väggstommen. Det lär knappast ha varit någon byggmästare som snickrat ihop det. Men vem vet, det kanske var high-fashion att ha tegeltapet på väggarna, när det begav sig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker gott att ni kan lämna det som det ser ut! Skitsnyggt!!!

Anonym sa...

men det är ju typiskt pizzeria-stuk. ligger inte det lite i era gener ? ;)

Besökare