14.6.08

Oljud

Okej. Så här är det. JAG AVSKYR OLJUD. På jobbet så vet jag att jag måste stå ut med det, men även där kan det i vissa fall bli för mycket. Oftast i form av helt hysteriska barn.

Den här veckan har jag ju, under tidig morgontimma, plågats av galna kommunanställda som svarvat upp hela jävla asfalten här utanför. För att klockan nio, när jag ska gå upp, åka på sin fika och sedan komma tillbaka på eftermiddagen och asfaltera igen samma jävla hål som de på morgonen grävt upp. Jag fattar fan ingenting. Är deras syfte att väcka människor som sover? Är de anställda av Satan för att göra livet surt för folk? Ajdå, jag känner att det blir mycket svordomar, men det här gör mig faktiskt helt galen.

Nu till oljud nummer två. Vi har en granne. Och hon har två hundar. Och det skiter väl jag i så sett. Men det här är två mordiska små galna gläfsar, som plågar mig med sitt förbannade ljud dag som natt. I natt när vi kom hem, så hörde jag dem och hela morgonen har jag hört deras hysteriska skällande. Tur att man ska flytta till landet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaha! Jag vet hur det känns! Men när man blivit så gammal som jag så har man lärt sig att det är ingen idé att uppröras över asfaltsläggarnas arbetstider ;)

jess sa...

usch och fy och blä!! jag håller helt och hållet mä (nej, det var inte menat som ett rim.. ;) Hela förra sommaren blästrade de bort fasaden på vårt hus för att lägga ny puts. Detta skedde naturligtvis också mellan ca 07.15-09.00.. sen var det rast hela dagen (verkade det som) för att ta vid vid samma tid dagen efter. MORR!!

Besökare