24.6.08

Min sköna tisdag


Den här dagen har jag bestämt mig för en sak. Att ta mer hand om min kropp. Jag har otaliga gånger tänkt att jag ska boka en pedikyr, ansiktsbehandling eller massage - men det har aldrig blivit av. Så när jag väl kom till HBC idag, och blev fantastiskt väl omhändertagen av Kith (som faktiskt är en fd. svägerska) så kände jag att jag måste göra lite behandlingar med jämna mellanrum. Så jag passade på att boka in en 90 minuters ansiktsbehandling under min första semestervecka. Det ska bli underbart! Så här fina blev mina fötter! Och tro det eller ej - hon tyckte att jag hade fina fötter. Det trodde jag aldrig...

Men dagen tog inte slut där. Direkt efter pedikyren åkte jag till min frisör och hade lika trevligt som vanligt. Jag tycker det är lika kul att träffa honom, varje gång! Sedan var jag tvungen att göra lite nytta och åka till jobbet en sväng. Vår sommar-rea börjar på torsdag, så vi hade en del förberedelser att gå igenom. Tog en lunch med några arbetskamrater.

Var helt slut och tog mig en powernap - trodde jag! Vaknade efter två timmar när sambo kom hem... Städning och sedan en skön dusch med helkroppsskrubb, vaxning av ben, ansiktsmask, skön bodylotion och sist lack av naglarna. Samma färg som på tårna.
Känner mig som en ny människa efter denna "ta-hand-om-mig"-dag!

2 kommentarer:

Freja sa...

åhh åh jag vill också !!! Trodde att rean startade i sön eller i mån. Det var därför jag tyckte att det var konstigt att du skulle vara ledig'!!

Puss puss

Maria sa...

Nej i år har de väntat in JJ som inte börjar rean förrän då. Vi har "Sommarfest" på vm tills dess (frivilligt). Ja du det var såå skönt. Jag tycker vi borde åka och bada bubbel eller nåt annat skönt, en dag när det passar Jossi!

Besökare