26.6.08

Från tanttidning till tårta


Det här är en liten smakbit av det jag åstadkommit ikväll. Jag har alltså bakat en tårta. Jag, som vanligtvis inte närmar mig köket, har försökt mig på detta mat(o)nyttiga äventyr. Hur kom då detta sig?

Jag har vissa vanor om sommaren, som jag inte har resten av året. En av dessa är att lösa korsord. Och det är ju inget fel med det. Det är avkopplande, man blir smart och allt det där. Jag är inte mycket för det här med korsordstidningar, för då får man bara massa annan skit med, typ rebusar, sudoku och annat som inte intresserar mig. Jag vill ha vanliga kryss. Då faller valet på tidningen Allas. Dessutom finns det ett kryss, som jag är extra förtjust i, i den tidningen.

Redan häromdagen anade jag utfrysning, hemma hos systrarna. Det blev än värre när jag idag skulle gå till ICA med arbetskamraterna och köpa lunch. Eftersom jag inte hann köpa den igår (nytt nummer varje onsdag), passade det ju utmärkt att köpa den idag. Men det var värst vilket liv det blev på kollegerna. "Tant", "tönt", "herregud" och "du skojar", var några av kommentarerna som hördes hagla, både på ICA Kvantum och VM:s lunchrum idag. Skit ner er sa jag och började lösa "20 frågor" när kaffet intogs efter maten. I en senare sekund insåg jag min räddning, när jag upptäckte ett recept på "Krisptårta". Denna underbara tårta, som jag bjudits på flera gånger av en kär vän, men aldrig fått receptet på.

"Nu ska ni fan få se att det är bra att jag köper Allas", sa jag surt till gänget runt lunchbordet.

Så nu har jag ägnat kvällen åt att baka en tårta, som hämnd, eller snarare för att ge dem dåligt samvete och sätta dem i tacksamhetsskuld. RÖR INTE MIN ALLAS, NI FÅR JU TÅRTA FÖR FN!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

fy faan vad rolig du är! HAr alltid vetat att det bor en liten "minitant" i dig!!

Hur gick det på rean!! Tod du med klädnypa?

Maria sa...

du det är fan den största besvikelsen nånsin. helt stendött. dessutom blev annonsen i BT helt kass så vi ringde idag och fick en ny gratis på lördag...

Anonym sa...

Tårtan ser riktigt smarrig ut Mia;)

Besökare