28.10.09

Jobb, träning och god mat

Nämen tjena och godkväll på er! Det känns som jag aldrig riktigt kom igång idag, men så är det väl vissa dagar. När klockan var halv åtta och jag hade räknat kassan och fixat lite, var jag i valet och kvalet att träna. Var inte direkt på humör för det... Men eftersom det ändå ligger på vägen och jag hade kläder med mig, så körde jag en stund. 14 minuter crosstrainer och sedan axlar och rygg.

Känner att träningen blivit mycket roligare sedan jag la ner det här med att köra minst en timme varje gång och köra massa konstiga dieter. Nu har jag tränat en halvtimme ibland, gruppträning ett par gånger i veckan, och lite längre pass med löpning och styrka. Det känns skönt och jag tycker att jag ser resultat, trots att jag äter godis och onyttigt minst ett par tre dagar i veckan. Nog om det! Här kommer lite bilder från dagen.

Funky Stud Denim Leggings från Pieces, tunika som jag hade istoppad från Vero Moda, skor Scorett. Köpte dem i februari och har använt dem två gånger. Bra jobbat, så nu måste jag fasen se till att använda dem.


Allt är så rosa och fint på det nya gymet! Den där stora skinnpuffen skulle jag inte tacka nej till att ha hemma...
Och nu har jag lagat mat! Min underbara kollega och vän som är vegetarian har inspirerat mig med sina goda matlådor. Det går egentligen ut på - ta massa goda saker du gillar och koka någon form av ris/bulgur/pasta/couscous till det. Addera en sallad, ät och njut. Idag slängde jag ner följande saker i en stekpanna och lät puttra en stund:

ett halvt paket passerade tomater
en skvätt vatten
fårost
gröna jalapenôs
dadlar
kidneybönor
oliver
saltade solroskärnor
kamutvete till detta

Inga kommentarer:

Besökare