28.10.09

Kvinna

Ibland undrar jag om jag är man och inte kvinna.

Min käresta är på kurs i tre dagar på annan ort, så jag är själv hemma.

Han ringde nyss och samtalet lät ungefär såhär:

Jag: Hallå
Han: Hej! Vad gör du?
Jag: Jag bloggar.... (frånvarande)
Han: Jag funderar på att ta ett dopp i poolen (de bor på nåt lyxhotell)
Jag: Jaha
Han: Den ligger precis utanför mitt rum
Jag: Ja, du sa det igår (irriterat)
Han: Hallå?!
Jag: Jamen jag bloggar och pratar på msn, jag måste göra klart här
Han: Ska kolla målen i matcherna från kvällen nu tänkte jag
Jag: Ville du nåt eller? (irriterad igen)
Han: Vaddå jag tänkte bara ringa och höra hur det var med dig, får jag inte det?
Jag: Amen jag orkar inte sitta och lyssna på när du kollar på allsvenska mål
Han: Jaja, vi hörs väl då...

Jag träffar ju honom jämt annars, vi kan väl prata när han kommer hem, eller?

Och de säger att kvinnor är svåra att förstå sig på?

Inga kommentarer:

Besökare