18.11.09

Ett inlagg fran varmen

Hej pa er! Tiden bara flyger ivag och i morgon vid den har tiden ar vi pa vag hem till Sverige igen.

Vi har haft en fantastisk semester! Och jag har faktiskt, for forsta gangen i mitt liv, insett att det finns saker som ar betydligt roligare an att ligga pa en strand...

Jag tror att de flesta hemma i Sverige har en ganska glorifierad bild av Karbiska ovarlden, och framforallt sa ar de oarna som alla beundrar med ett "aah, har ni varit dar", tex Barbados absolut inte de vackraste. Det finns extremt mycket fattigdom och hemlosa manniskor mitt i allt det vackra. Pa on St Lucia var jag gratfardig och ville bara bort for vi sag sa mycket hemskt, men samtidigt ar jag glad att vi fick bevittna det sa att man forstar att det finns nagot mer an bara turkost vatten och vackra palmer. Annars har vi varit i regnskogen och akt linbana, vi har snorklat bland lysande bla fiskar och stingrockor, vi har shoppat pa en outlet, druckit drinkar ur billiga engangsmuggar - men de har smakat helt fantastiskt - hyrt bil, passat oss for leguaner som garna badar i hotellpoolen, slappat och last bocker i skuggan, traffat fantastiska manniskor och atit massor av god mat.

De senaste fyra dagarna har vi bott har, och tva av dessa dagar har jag legat inne i sangen och matt pyton. Har lansat hela apoteket idag sa att jag ska fixa flygresan hem i morgon! Men innan dess tanker jag ga ner en svang till poolen och njuta allt jag bara kan av den sista eftermiddagen i paradiset!

3 kommentarer:

Freja sa...

hej!

Skönt att höra från dig! Har varit inne varje dag och kollat om du uppdaterat nått! Trist att du varit sjuk men det låter som ni haft det bra ändå. Vi hörs när du kommit hem

pusspuss

Anonym sa...

Vi önskar er en bra hemresa och välkomna hem till det kolsvarta Sverige som även bjuder på en hel del regn och blåst. Fram med doftljus, plädar, glögg och böcker!
Sweat dreams - I love you!
Mamma

Maria sa...

Jossan: Ah va sot du ar som kollar anda... Har inte haft tillgang till dator under kryssningen och sen hade man liksom redan fallit in i semestertempot ;) love u! puss

Mamma: Tack, vi ska forsoka overleva, du vet sjalv vad vi har att se fram emot for skojigt! Men vi har redan checkat in (kl ar 21.23 har) genom hotellet. De var snalla och hjalpte oss med det redan nu, och fixade bra platser pa langflighten mellan Washington och London. Love u tooo! Ses snart puss puss och kram

Besökare