30.11.09

Pensionärslivet

Jag ringde mormor (som är pensionär) i förra veckan när jag kom hem.

"Hej mormor, jag är ledig i morgon och på tisdag. Jag tänkte komma och hälsa på dig, det var ju längesedan nu!"
"Njaaaaeeee... Alltså det är rätt mycket här i början på veckan nu..."
"Jaha..."
"Du vet att i morgon förmiddag, då har jag boule. Och efter det ska jag på PRO-möte"
"Okej"
"Och sen på onsdag ska jag till frisören halv nio, sedan har jag ju bokcirkel och efter det är det linedance klockan tre"
"Nä det hör jag ju att dig kan man ju inte bara komma och hälsa på närsomhelst"
"Sen på onsdag kommer rörmokaren..."
"Ja men du då är det nog bättre att vi hörs i nästa vecka tror jag"
"Ja, jag skulle ju kunna klämma in dig där en timme på tisdag mellan bokcirkeln och linedancen"
"Det är nog bättre att jag kommer en annan dag tror jag"
"Ja det är kanske det..."

Det är verkligen som min gamla chefs pappa alltid sa: ungdomar, passa på att gör det ni ska innan ni blir pensionärer, för sedan finns det ingen tid över!

Trodde aldrig det om min mormor, men hennes liv var inte en tiondel så uppbokat innan hon blev pensionär. Och vet ni vad?

Jag tycker det är så roligt för henne. Lilla mormor.

2 kommentarer:

Frida sa...

HAHAHAHA!!! Fan vad bra skrivet!! Helt sjukt att det stämmer liksom! Min mormor och morfar låter typ likadant...tur att de är pensionärer så de hinner med alla måsten!

Hoppas ni hade en go semster!

Pia Wester sa...

Haha, vilket underbart sätt att resonera, "Gör det ni ska innan ni blir pensionärer", måste ha det i åtanke!

Besökare