8.12.09

Functional Moves

Bestämde mig för att prova på det nya passet Functional Moves idag. Jag har hört mycket positivt om detta, och var peppad att köra hårt klockan 12.00.

Vilket jag också fick göra! Svettigt var det och oerhört intensivt utan paus. De enda redskapen man har är en stepbräda (på högsta läget), en 5-kilos viktplatta och en mindre matta.

Instruktören berättade att Functional Moves är utformat av sjukgymnaster och är i grund och botten rehabiliteringsträning för skadade. Samtidigt som man tränar kroppen funktionellt att bli starkare, får många mindre ont på tidigare problemområden. Hon sa även att hon själv hade mycket mindre ont i sin axel efter att ha kört detta ett kort tag.

Jag har alltid varit en gruppträningsmänniska, men senaste tiden har jag föredragit att köra på egen hand. De få gruppass jag gått på har jag valt med omsorg, och framförallt lust. Functional Moves kommer definitivt vara ett pass jag väljer att gå på någon gång i veckan.

Inga kommentarer:

Besökare