14.12.09

Tankar


Såhär snygg var jag när vi åkte och handlade i lördagskväll. Mina uteplanteringar har hållt sig rätt så fina i två månader! Den gröna panelen ska bytas ut i framtiden och det gula teglet ska också ändras. Vi spånar på att putsa det eller måla det svart. Men det är inget som är aktuellt än på ett tag.

Nämen hallå, det var inte igår. Jag tycker att jag är en person som hinner med mycket och ofta prioriterar att ta mig tid till saker som jag vet att jag mår bra av och som ger mig energi tillbaka. Exempel på detta är att träna, gå ut i skogen, måla eller pyssla med något här hemma, blogga, umgås med mina nära vänner.

Men det sista fattar jag fasen inte vad som har hänt! Förra veckan var jag tidiga morgnar och sena kvällar på jobbet. Jag är medveten om att det är så det blir vid den här tiden på året. Men varje år har jag har svårt för att jag måste prioritera bort mycket annat under december, för att kunna göra det jobb som krävs av mig. I fredags stensomnade jag i soffan klockan elva hemma hos mamma och pappa. Hela helgen har jag varit igång och fixat här hemma, bla med våran megagarderob som äntligen är på plats. Att frigöra plats är gott för själen minsann! Så idag trodde jag att jag skulle vara jättepigg! Men där gick jag bet...

Kan inte ni ibland känna att det är svårt att ta sig tid för de saker som man vet att man måste få göra för att vinna tillbaka energi som behövs till de tristare sakerna?

Jag har liksom tänkt måla mina naglar, skicka julkort och baka lussekatter i en vecka nu, men inte haft tid! Idag var jag dessutom så trött efter jobbet att jag sket i träningen. Och DET är verkligen inte likt mig. I morgon ska jag lämna in min bil och sedan har jag tänkt träna innan jobbet...där jag måste vara ett par timmar tidigare för att fixa om butiken.

Vad ska man egentligen prioritera? Och hur vet man att man lagt för mycket på sina axlar innan det är försent?

Inga kommentarer:

Besökare