10.12.09

Vackra minnen från barndomen



Jo, det är när man har jobbat tolv timmar och kommer hem, sätter sig i soffan, slår på Nobelmiddagen (det bästa teve visar en torsdagkväll) och börjar nynna på Alex Kidd.

För de stackare som bara hade Nintendo och inte SEGA 16-bitars, så kanske ni inte vet vem Alex Kidd är. Då ska jag förklara för er att det är Nintendos motsvarighet till Super Mario. Antalet timmar som jag, mina systrar och min älskade far har suttit och kämpat med detta fantastiska spel är ofantligt många.

Den här hysteriska melodin som ni kan lyssna på i videon här ovanför har jag alltså, av någon totalt outgrundlig anledning, suttit och nynnat hela vägen i bilen hem och nu här på kvällen. Var kom den ifrån? Det är ju inte precis så att vi har den på skiva på jobbet. Skitsamma, nu har den dykt upp i min hjärna. Och ni ska veta att jag tar ut svängarna och gör roliga rörelser och nynnar helt maniskt som värsta psykadeliska trancemusiken. Jag är grym alltså. Och jävligt trött. Men det är ju kul att man kan skratta och ha roligt när man umgås med sig själv.

För den som undrar har jag bara druckit blåbärssoppa och inget annat).

Inga kommentarer:

Besökare