17.12.09

Projekt Hus

Det var ett tag sedan ni fick höra något om vårt husprojekt. Det har inte hänt så stora saker under hösten, mest finlir, men till våren ska vi som tidigare nämnt dra igång projektet att bygga ut vårt hus. Egentligen är det ett betydligt större och mer tidskrävande arbete än allt vi hittills gjort, så då förstår ni hur omfattande det kommer bli. Jag kan inte säga att jag ser fram emot det, men det struktureras såpass att vi inte kommer behöva bo i någon arbetsplats. Men tiden går fort och jag ser fram emot den dagen då vi kan använda ett stort vardagsrum och får en trappa ner till bottenplan. Om jag ska vara ärlig är detta så avancerat att jag har lite svårt att förstå hur det ska gå till, men det är ju tur att någon annan har mer koll på läget...


Svärmor är veckans hjälte och har lagt upp tre meter långa gardiner, som vi köpte på Ikea för ett tag sedan. Det blev riktigt bra och väldigt mysigt ljus med det skira orange tyget!

Några av kuddarna är nya, de två längst till vänster. Det är marockanska kuddfodral som jag köpte av en trevlig kvinna på St Croix (U.S Virgin Islands).

De här fina ljuslyktorna köpte jag på Gärdhem Secondhand för trettio kronor styck. Och jag måste klippa bort megatvättrådet som sitter på gardinen. Jag orkade inte det igår kväll...

Svärmor har även köpt jättefina ljuslyktor i vitt. En liten....

...och två lite större. Dessutom med orange ljus till - hon har förstått vilken färg det är som regerar i det här hemmet!


Och sist men verkligen inte minst! Äntligen! Än så länge saknar vi förhängen, så det är inte speciellt snyggt, men helt fantastiskt att ha så mycket utrymme! Hyllplanen fattas, vi ville sätta upp allt först för att se vad som blir bäst. Kan verkligen rekommendera ett Elfa hyllsystem, det var riktigt enkelt att sätta upp (speciellt om man inte hjälpte till utan julpysslade och drack kaffe istället) då man fäster den horisontella skenan längst upp och sedan krokar i konsollerna och bygger garderoben precis som man vill ha den. Allting är alltså mobilt så att man kan flytta om precis som man vill utan att det blir fula hål i väggen.

Inga kommentarer:

Besökare