21.8.11

Färgglad avslutning på helgen



Det låter kanske som att jag tjatar om hur bra jag har det, men jag har haft ännu en riktigt bra helg! Min sambo och vår snälla vän och granne har gjutit grunden till vår altan, och jag har passat på att greja lite. Vi har hunnit med ännu ett röj i källaren och en vända till återvinningsstationen, klippt gräsmattan, plockat ännu mera fallfrukt och rensat ogräs. Ikväll fick jag ett ryck och satte igång och målade klart mitt kvadratmeterstora tavelprojekt. Det är verkligen så otroligt roligt att måla! Min sambo färgade dessutom två vaser som jag hittade i källaren, inspirerad av det jag skrev om för ett par veckor sedan. Det är fantastiskt med hösten och all den energi jag alltid får vid den här tiden. Någon slags rus och aldrig sinande trötthet inför att fixa och greja. Eller ja, aldrig sinande är nog fel att säga, men jag är glad så länge det varar!

2 kommentarer:

elin carina sa...

Du är verkligen så himla duktig på att måla Mia! Fattar inte hur du gör för att det ska bli så snyggt!

Maria sa...

Tack syster! Det är ju inga Picasso-verk precis, men jag försöker att låta bli och tänka. Det är när jag börjar tänka som jag slägger ner penseln. Och så låter jag tavlan stå tills inspirationen och flödet kommer tillbaka.

Besökare