23.8.11

Vad vore livet utan utmaningar?

Okej, nu är det såhär att jag har gett mig in i ett projekt. Förmodligen har jag inte den blekaste aning om hur mycket som kommer krävas av mig, men ordspråket "skam den som ger sig" får helt enkelt följa mig på den här resan.

I morgon ska min arbetskamrat och jag åka och köpa garn och virknålar för att kunna kicka igång mig i projektet "virka en mormorsfilt". Än så länge är jag positiv (kommer jag i efterhand kalla det naiv?) och peppad att sätta tänderna i utmaningen. När jag häromdagen deklarerade min tanke för min käresta, var han inte sen på att berätta att han är en jäkel på att virka. I den stunden var han lyckligt ovetandes om, att jag under hösten kommer att tvinga honom att bidra med minst lika många mormorsrutor som jag själv till den här filten.

Jag återkommer med vidare uppdateringar. Wish me luck. Eller oss, kanske jag ska säga.


Bild: Stjernfalls

2 kommentarer:

elin carina sa...

En sån hade jag tänkt virka i present till er...

Karin U (G) sa...

Klockrent!

Besökare