18.8.11

Torsdag igen

Jag har haft en väldigt bra vecka, sånär som på en förkylning, men inte ens den har kunnat grusa mitt goda humör! I morgon är det fredag igen och jag förstår inte vart dagarna tar vägen. Helgen kommer att ägnas åt fortsatt altanbygge, men jag hoppas komma iväg ett par timmar på lördag och se på matchen med stort M. Vi får se om tiden räcker till, just nu är verkligen prioriteten att få mycket gjort hemma. Två snickare var här idag och tittade på jobb. Den ena av dem ska dra igång med bygget av ett trappräcke runt självmordshålet i vardagsrummet och den andra tittade på våra ritningar nere i källaren. Han såg inte några problem med att riva de väggar vi tänkt, men dessvärre kommer han inte hinna göra jobbet inom de tidsramar som vi önskar. Vi skulle däremot få hjälp att få tag i en annan firma som har möjlighet att utföra det. Jag känner mig lite otålig och vill helst bara börja riva väggar nu, men vi får ge oss till tåls tills vi har mer vetskap om vad som gäller.


Tills dess håller jag tillgodo med det efterlängtade magasinet som går under namnet "Pysseltidningen". En fantastisk tidning som väcker massor av idéer!

1 kommentar:

Emelie Andersson sa...

Din blogg inspirerar Mia - åkte och köpte denna tidningen efter att du tipsade om den. Nu har jag inhandlat stickor och ska börja sticka disktrasor. Har inte stickat sedan jag flyttade från Dalsjöfors och troligen innan dess (2003). Dessutom står nya spånskivor på hjul på tork efter att ha blivit målade. Nästa projekt blir omklädning av lådor. Mycket inspirerande!!

Besökare