15.8.11

Orangeri

Orangeri är ett franskt ord och syftar till ett uppvärmt växthus där fruktträd mm kan övervintra. Om man skämtsamt ska använda ordet i dess svenska betydelse, så skulle vårt hem i allra högsta grad vara just ett orangeri. Helt enkelt fullt med saker i denna vackra färg. Jag kunde inte motstå frestelsen att föreviga dessa energiska detaljer.








1, 2, 3. Rönnen utanför blommar för fullt i år. Jag tog tillfället i akt att ta in detta vackra bär till ett ljusarrangemang.
4. Lampan över vardagsrumsbordet är ett gammalt fynd och en gåva från våra vänner
5. Stolarna som vi är så otroligt nöjda med! Kan skatta mig lycklig att vi råkade få vetskap om dessa och att min sambo kom på den briljanta idén att lacka dem vita.
6. Textilsladdarna till tre av våra lampor i hall och kök är inte något man lägger märke till vid första anblicken. Men orange, det är de. Liksom kökskaklet i bakgrunden.
7. Bordet är färdigt (sånär som på glasskivan som ska ligga ovanpå). Under den ligger den handvävda mattan från Makedonien som vi fick med oss på semestern. Det är dessutom min sambos mormor som har gjort den.
8. Golvlampan i hörnet av vardagsrummet är ett loppisfynd som jag gjorde för många år sedan.

Inga kommentarer:

Besökare