23.8.11

Tjugofyran

För att göra en lång historia kort, så har vi numera sex brevlådor i vår häck utanför huset. Posten hade krav på att samla återvändsgatans lådor, och då vår tomt ligger först på gatan, blev det en naturlig plats att placera dem.

Eftersom vi egentligen var halvförtjusta i idén, valde vi att vara sådär lagom bråkiga grannar och kravet blev att vi skulle skaffa sex likadana lådor. Att alla grannar redan varit iväg och köpt sig nya lådor i varierande färg och material, för att sätta i vår häck, blundade vi för. Vi ville för allt i världen undvika "sommarstugeområde-looken". Lådorna kom tillslut på plats, och resultatet är perfekt.

Ikväll var jag ute och fotade lite i trädgården, och på verandan till vår fallfärdiga friggebod, låg den gamla lådan och skräpade. Jag knäppte en bild, och nu när jag kom in så slog det mig att jag ska ta in den och ha som en detalj i hemmet. Ett fint stilleben som påminner om en rolig historia, men också om svunnen tid på vår adress. Men jag tror den får ligga till sig över natten där ute, så ska jag fundera närmre på vart jag vill ha den.

2 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Bra idé! Ännu bättre om brevlådan ligger till sig lite utomhus och helst rostar lite också innan den får inta plats i ert härliga hem =)

Kram!

Maria sa...

Ja, så att den blir så där "shabby käck" liksom. Haha, skämt åsido, jag tycker faktiskt om gamla ringrostiga saker i kontrast till det nya. Kram min fina

Besökare