25.8.11

Ögonlycka

För mig flödar kreativiteten och inspirationen, när jag får titta på vackra saker på bild. Idéer föds, lusten att fixa och greja blir stark liksom! Här är lite ögonlycka som jag tänkte dela med mig av.

Kudde från Indiska. Man blir larvigt lycklig av alla härliga färger.


Jag vet att man inte ska misshandla en String-hylla i original. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är väldigt fint med en accentfärg på sidostyckena. Vi har en riktig String hemma hos mina föräldrar och den ska jag inte förändra, men den där billiga Ikea-varianten vi har i källaren kanske kan få nytt liv? Vi hade pratat om att lacka vitt, men varför inte en färg?


Fantasifullt halsband


Svartvitt i kontrast med kulörta och färgglada toner är en fullträff. I alla slags kombinationer, faller jag handlöst för det.


Pallen Plopp från Danska Hay är hutlöst dyr, och ändå hade vi en i varje provrum på Jack & Jones (danska Bestseller måste jobba med den dyraste butiksinredningen i universum). Men visst är den otroligt härlig? Ser ut som en uppblåsbar variant som luften håller på att gå ur, men är gjord i plåt. Kanske en kopia kan vara att vänta från någon budgetkedja?


Rolig bricka från Bantie i mönstret Kokeshi.


Underbara, fantastiska och otroligt begåvade Hanna Werning's mönster framkallar glädjerus.


Stirrar mig blind på bokhyllor och har på sistone börjat tycka att böcker är vackert att pryda sitt hem med.

Bilder: Indiska, Weekday Carnival och Desiretoinspire

Inga kommentarer:

Besökare