26.5.09

Funderingar


Frånvaro på bloggen och ingen motivation - man kan lugnt säga att det svänger i mitt humör. Idag började jag dagen extremt orkeslöst med frukost och tidningsläsande klockan åtta, för att sedan gå och lägga mig i sängen och läsa en stund. Vilket resulterade i att jag somnade och vaknade tio över två! Då sa någon röst till mig - nu är det dags att du tar tag i ditt liv och börjar träna igen - du mår inte bra annars! Så jag masade mig iväg på en horribelt jobbig combat-klass. Inte nog med att jag är otränad, idag är det extremt kvavt och åskan ligger i luften så vi svettades som tokar där inne. Oj så kul det var och vilken extremt skön känsla efteråt.

Ni vet ju om att jag funderat mycket över mitt liv de senaste veckorna, då jag känt att jag behöver lite förändringar för att må riktigt bra. En viktig sak är ju motion. Jag har ju inte haft någon träningsmotivation alls och jag tröttnar på mig själv att jag alltid är av eller på vad gäller träning. Tröttnar på att jag är så extremt positiv och lovar mig själv att vara oerhört hälsosam och träna fem dagar i veckan ena perioden, för att sedan överge allt vad motion heter i flera månader. Jag vill inte bli fanatisk igen, för jag tror att det är anledningen till mina djupa dippar. Nu ska jag försöka träna lite lagom, äta lite lagom och göra det för att det är roligt. Inte pressa mig själv att skippa varenda kolhydrat och släpa mig upp ur sängen för tidiga morgonpromenader, när jag egentligen inte ens orkar eller har lust. Inte heller träna för någon annans skull än min egen. Jag hoppas det kommer gå bra... För den lyckokänslan och energin jag har i kroppen nu, vill jag verkligen inte vara utan!

T-shirt Cubus (var där idag och hittade sjukt mycket fina saker! Snacka om en kedja som hottat upp sig), byxor Only, skor Nike.

Inga kommentarer:

Besökare